Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
O školce - MŠ 17.listopadu (mateřská škola Sedmikráska)
Vloženo: 24. ledna 2014
Charakteristika vzdělávacího programu
MŠ – SEDMIKRÁSKA
S – Sebepojetí
- snažíme se, aby děti porozuměly samy sobě, svým citům,svému ,,JÁ“
E – Empatie,efektivita, energie
- snažíme se vcítit do problémů všech dětí, předávat pozitivní energii a efektivně spolupracovat při plnění vytyčených cílů, jak mezi sebou, tak ve spolupráci s rodiči
D – Demokratický přístup
- snažíme se, aby děti otevřeně vyjadřovaly své názory a dokázaly společně řešit různé problémy
M – Motto - ,,Šťastné dítě – šťastný rodič“
I - Iniciativa, individuální přístup
- ke každému dítěti přistupujeme individuálně
K – Kamarádství
- vytváříme kamarádské prostředí, všichni jsme kamarádi a jako kamarádi se také chováme
R – Radost
- snažíme se, aby děti prožívaly radost ve všech jejích formách a podobách a tím přispívaly ke zdravému rozvoji svého ,,Jáství“
A – Aktivita
- nabízíme dětem zájmové aktivity, aktivně prožíváme všechny společné akce školy
S – Sebepojetí
K – Kamarádství
A – Aktivita
Součástí TVP jsou i rozpracované plány činností
Sportovní a hudební ve třídě JAHŮDEK
Termín- - průběžně, dle aktuálních potřeb
Cíl – Rozvoj pohybových dovedností v oblasti jemné , hrubé motoriky, správného dýchání, koordinaci pohybů, seznamování s hrou na hudební nástroj, rytmem, zvukem…
Vybavení v MŠ – žíněnky, žebřiny, obruče, lana, trampolína, flétny, všechny děti mají svoje podepsané a uložené v boxech……….
Pracovní ve třídě BERUŠEK
Termín –průběžně
Cíl – práce netradičními způsoby, rozvoj jemné a hrubé motoriky
Vybavení v MŠ – výtvarný materiál, pracovní materiál, tužky, papír…………
Pracovní a hudební ve třídě KOŤÁTEK
Termín –průběžně
Cíl – práce netradičními způsoby,rozvoj jemné motoriky, sloučení pohybů, správné dýchání, seznámení s nástrojem, zvukem..
Vybavení v MŠ – pracovní potřeby, výtvarný materiál, přírodní materiál, flétny……….
Výtvarné ve třídě SLUNÍČEK
Termín – průběžně
Cíl – práce s různými výtvarnými technikami, práce s hlínou, pískem, modelínou, textilem, barvy na textil, prstové barvy…
Vybavení v MŠ – výtvarný materiál, přírodní materiál, podložky…..
Pohybové aktivity
V oblasti pohybových aktivit je naše MŠ zapojena do projektu ,,Český hokej do MŠ“. Projekt posiluje pohybové aktivity dětí ve všech směrech, rozvíjí pohybové nadání dětí, spolupráci, koordinaci , hrubou motoriku, orientaci v prostoru…
Projekt probíhá v intervalu 1x týdně 45 – 60 min v prostorách MŠ i mimo ně, pod vedením kvalifikovaných trenérů. Zapojeny jsou všechny PD.
Klidové činnosti v době poledního odpočinku
Pro děti, které po přečtení pohádky neusnou do 30minut jsou připraveny klidové činnosti u stolečků zaměřené na předčtenářskou gramotnost, předmatematické představy, jemnou motoriku….
- Skládání puzzlí
- Pexesa, domino
- Abak třídění
- Skládání obrazců do tvarů
- Origami dle obrázků
- Vystřihovánky
- Leporela z přečteného textu
- Časopisy – stříhání , koláže, lepení
- Prstová cvičení
- Nápodoba písmen, číslic, geometrických tvarů
- Procvičování jemné motoriky
- Uvolňovací cvičení ruky
- Koordinace ruky a oka, pravolevá orientace
Hlavní cíle:
- vzájemně spolupracovat ve výchově - neformálnost seznámení s životem dítěte v MŠ
- umožňovat přístup rodičů do tříd – adaptační procesy dětí
- navrhovat besedy, které se budou ve vzájemné spolupráci uskutečňovat
- pokračovat ve společných akcích – besídky
- dílničky
- společné výlety
- rozloučení s předškoláky
- velikonoční výstavy
- otevírání pískovišť
- zahradní slavnosti
- zpívání ve Vlašském dvoře…
Průběh dne
6.15 – 8.15 hry a činnosti dle volby dětí
8.15 – 8.45 komunikativní kruh, cvičení
8.45 – 9.00 hygiena, průběžná svačina
9.00 – 9.30 hry a řízená činnost
9.30 – 11.30 příprava na pobyt venku. pobyt venku
11.40 – 12.00 hygiena, oběd
12.00 – 14.00 hygiena a odpočinek
13.00 – 14.00 aktivity nespících dětí
14.00 – 14.30 hygiena, svačina
14.30 – 16.45 zábavné činnosti do rozchodu dětí